Naruto - recenze

6. prosince 2009 v 12:57 | Ryouko |  Naruto
Autor: Masashi Kishimoto
Režie: Hayato Date
Studio: Studio Pierrot
Počet episod: 220
1. publikace: 1997

Příběh začíná událostí, která se stala před 12 lety. Na Konohu - Listovou vesnici, zaútočil devítiocasý liščí démon Kyuubi, jenž dokázal jediným švihem ocasu ničit hory a způsobit tsunami. Jak to tak bývá, mnoho lidí bylo ve vesnici zabito až do boje vstoupil 4.Hokage. I přes svou sílu nedokázal Kyuubiho zabít, a tak ho zapečetil do právě narozeného dítěte - Naruta.
Po krátkém úvodu se seznámíme s Narutem. Dělá všelijaké hlouposti, na akademii provokuje jak svého senseie, tak Hokageho a jeho inteligence vypadá, že je zahrabaná kdesi hluboko pod zemí. O Kyuubim v sobě vůbec neví, za to ostatní vesničané si až moc dobře pamatují, jak téměř zničil Konohu. Proto se mu vyhýbají, jak jenom můžou, a Naruto je osamělý, bez rodičů a kamarádů. Jediný, kdo ho bere na vědomí, je jeho sensei, Iruka. Právě on mu řekne o jeho vnitřním démonovi a díky němu také Naruto odmaturuje. Poté je tedy zařazen do týmu 7 společně se svými spolužáky, Sakurou a Sasukem, kde musí plnit různé mise. Tak začíná Narutova cesta za splněním svého snu - stát se Hokagem.
Jak vám asi došlo, Naruto je bojové, akční anime, takže věřte, že se u něj nebudete nudit. Pokud ale nemáte rádi boje, rvačky, atd., ale jste spíše na romantiku, popřípadě jiné, klidnější žánry, pak Naruto pravděpodobně není anime pro vás. Protože každý má své jedinečné techniky, v žádném souboji se neopakuje stejný scénář. Příběh se po několika dílech rozvine do nebývalých měřítek; vstoupí mnoho nových postav, které si dřívě nebo později stejně zamilujete a humor tu také nechybí. Co se mi na Narutovi nelíbí, je hlavně jeho věkové zařazení a fillery. Podívejte se na pár dílů Naruta, pak na Mononoke Hime, a pak opět na Naruta a vše vám najednou bude připadat naprosto stupidní a dětinské. Po pár minutách už ale znovu úzkostlivě zíráte do obrazovky a čekáte, co se stane. Pokud tedy překousnete nějakou tu nelogičnost, například, když Naruto dostane tisíckrát po hubě a stejně se zvedne, tak vás toto anime jistě nezklame. Kresbu si zhodnoťte sami, já třeba preferuji spíše ostře řezané rysy (což Naruto vážně nemá), ale každý má svůj vkus. Téměř každého chytne Naruto už po pár dílech, se zatnutými pěstmi sledujete osudy svých oblíbených postav a jásáte, když nepřátel dostane konečně přes držku. I přes své zápory je Naruto úžasné anime; takové, které vám nedá spát, dokud neuvidíte další díly.

2 lidé ohodnotili tento článek.